Nieuws uit kabouterland

23 juli 2014 - Witrivier, Zuid-Afrika

Goede avond beste lezers,

Vandaag heeft u de kans om weer een zeer spannend verhaal te lezen over onze avonturen in Zuid-Afrika.

Het begon allemaal in de Moyeni Lodge...

Om kwart voor 7 stipt vertrokken we richting Masoyi. Na een korte tussenstop in de winkel, die nog dicht bleek te zijn, kwamen we om kwart voor 8 in het schooltje aan. Daar begon de juf met voor te lezen uit de bijbel. Ze is de vrouw van de dominee dus ze kan er wel iets van :p. Daarna gingen we verder met onze health education. We leerden de leerlingen vandaag hun tandjes poetsen. Eerst deed Krokkie het voor en dan moesten de kindjes het nadoen. Ze leerden veel bij!

Daarna gingen we in de hoeken spelen, sommige speelden met de blokken, andere met de auto's en nog anderen maakten een puzzel. Voor iedereen dus wat wils!

Als 10 uurtje kregen we 2 boterhammen met roerei! EINDELIJK IETS LEKKER!

Daarna was er weer een nieuwe ervaring voor de leerlingen, we gingen scheuren en knippen. Ze vonden het heel fijn en uiteindelijk draaide het uit op een propjes gevecht :).

Daarna ging het weer zij gewone gangetje van buiten spelen naar eten tot even rusten. Wij moesten vandaag niet mee eten want we hadden nog genoeg van onze boterhammen met ei. We vertrokken vandaag vroeg terug naar 'huis' want we moesten eerst nog langs een aantal winkels voor een boor, nieuwe sleutels, zakjes, airtime,....

Eenmaal aangekomen in Moyeni genoten we van de zon en werkten we wat voor het schooltje. We maakten een tijdlijn en symbolen voor in de klas. De was werd ook gedaan, met de hand wel te verstaan!

Na het bonen kweken (we speelden het spelletjes Bonanza) kregen we eten met veel butternut: butternutsoep en butternutpuree.

Nu is het tijd om naar kabouterdromenland te gaan!

Tot morgen lieve ploppertjes!