Back in Masoyi

31 juli 2014 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hoi België

Na drie ontspannende dagen in Kruger werd het hoogtijd om polshoogte te nemen in Masoyi. Zijn onze twee Swazidames in actie geschoten? Hoe gaat het met de teacher en de kinderen? Wat leerden ze bij?

Om 08u00 ontdekten we dat Gogodudu ons misschien wel een beetje gemist had. Ze verwelkomde ons met haar beste glimlach. Dat hadden we van haar niet echt verwacht :). Nog geen vijf minuten later deed team laadbak de (verrassende?) vaststelling dat de Swazidames iets minder hun best hadden gedaan. Ondanks voldoende hout om de kleine gaten in de fence te maken, stonden deze nog steeds open en bloot te gapen. Dieven en dievegges hadden tijd genoeg om enkele bouwmaterialen te stelen hierdoor. Daarom beslisten we om de twee dames er op te wijzen en terug aan het werk te zetten!

08u15: Team indeauto ontdekte dat het eten voor de kinderen op was. Position switch leek het meest aangewezen. Team laadbak nam plaats op de voorbank van de bakkie naar de winkel te rijden terwijl team indeauto de klas ging observeren. Al snel stelden ze vast dat de kinderen vol friendship and dedication de lessen van de teacher volgden. Het was direct duidelijk dat de teacher de afgelopen dagen niet stil had gezeten. De kinderen telden beter, de jongste kinderen werden sneller naar een speelhoek begeleid, hier en daar werden de lessen afgewisseld met een zang- en bewegingsoefeningetje. Fijn! Omdat dit zo vlot verliep stelden team laadbak en team indeauto een lijstje op met de dingen die ze volgende week nog willen realiseren nadat de laadbakkers terugkeerden van de winkel. De zegswijze de tijd vliegt snel, gebruik hem wel is op zijn plaats.

Met dit lijstje in de aanslag vertrokken we terug naar Moyeni lodge. Maar eerst: to take the Swazidames or not to take the Swazidames. Het werd not to take the Swasidames en gelukkig maar. Tijdens de terugweg vielen we enkele malen stil. Een passage bij de garage en alles zou terug in orde zijn ... toch niet. In de laatste 200 meter loste de pas gelaste uitlaat. Zo weten we weer wat morgen ons eerste werk zal worden: de uitlaat opnieuw laten lassen (tweede maal in één week).

Na ons zoveelste Afrikaanse avontuur konden we om 15u00 starten met de afwerking van de daglijn. Ook de voelmuur begint vorm te krijgen en een verjaardagskalender werd in elkaar gestoken.

Al snel gaf de klok 18u00 aan. Dit wil zeggen tijd voor onze dagelijkse spelletjesronde. De eer ging deze keer naar Ilona.

Omdat iedereen vorige nacht minder goed geslapen heeft, kruipen we vandaag weer vroeg onder de wol!

Graag tot een volgend avontuur.

Sarah en Ruth