Aankomst in Zuid-Afrika

13 juli 2014 - Witrivier, Zuid-Afrika

Zondag 13 juli 20u00: deel 1 van de reis: Het vliegtuig

Om ons nog wat langer in spanning te houden besloten de piloten van onze vlucht een driekwartier te wachten vooraleer op te stijgen. Het slechte weer in België stak een stokje tussen de vleugels voor het opstijgen. Als ontspanning checkten we dan maar de faciliteiten van ons vliegtuig: ramen verduisteren, films en muziek ontdekken en de vliegroute van buiten leren. Kleine kinderen in een technologisch speelvliegtuig :).
Daarna was het tijd om op te stijgen en eindelijk aan onze reis te beginnen!

Zondag 14 juli 14u00: deel 2 van de reis: City bug en de 4x4

Zo'n 17 uur later stonden we goed en wel in Johannesburg. Het deel van de vleigtuigreis zat er op. Vanaf nu gaat de reis verder met de City Bug en de 4x4.
De City Bug vervoerde ons van Johannesburg naar Nellspruit. Een volledig Westerse weg met Westerse snelheden. Enige rariteit: ze rijden hier links van de weg. Toch even een aanpassing in ons routineus rechts rijgedrag. Daarnaast was het opvallend hoe Westserse wegen naast vervallen hutten liggen. Armoede en rijkdom lijken naast elkaar te wonen en te leven. Gaat dit zich verder zetten doorheen heel de reis?
om 18u00 was het donker en konden we niet meer genieten van de uitgestrekte landschappen met hier en daar zwarte plekken en rook. Hebben ze zelf vuur gestookt of heeft de zon de droge vlakten in vuur gezet?
19u00: tijd om met Joshua (onze driver) het laatste deel van de reis aan te vatten. Van goed geasfalteerde wegen naar hobbelige zandwegen. Het kriebelt al om hier zelf eens over te rijden!
Na 28 uur (gerekend van het vertrek thuis tot de aankomst in Moyeni Logde) kwamen we toe op onze bestemming. Ilona en Hilke twee andere vrijwilligers begroetten ons hartelijk en ook Annemarie kwam snel aanlopen. Voor Ruth was dit een warm weerzien en voor Sarah een aangename eerste kennismaking. We zijn er zeker van: dit komt goed!

1. Jolien:
    15 juli 2014
    Het avontuur is begonnen:
    Leef je in,
    leef je uit,
    leef mee
    en beleef de reis van je leven!
  2. Kris Goelen:
    16 juli 2014
    Ruth en Sara,

Maak er een onvergetelijke reis van, geniet van alles wat je ziet en kan beleven.