Nellspruit en Numbi

19 juli 2014

Wanneer onze wekker staat om 08u00 worden we natuurlijk wakker om 07u00. Beiden besloten we dan om een uurtje te blijven snoozen vooraleer naar het uitgebreide ontbijt te vertrekken. Spek met eieren, muesli, yoghurt en een toastje met lekkere abrikozenjam. Smullen maar!

Aangesterkt door het ontbijt en opgefrist door een warme douche vertrokken we richting Nellspruit. Met ons boodschappenlijstje voor het klasje in de aanslag gingen we de checker en de pick&go wat leger maken. Sarah en Hilke sloegen daarna nog een slag in de babyboom. Voor ongeveer 2250 rand koop je dit voor in je klas: rammelaars, blokken, poppen, auto's, boekjes, houten puzzels, playmat, verf, penselen, slijpers, bakken om speelgoed op te bergen,... Benieuwd wat de kinderen en de juf er van zullen vinden maandag!

Na ons twee uur durende shopuitstapje keerden we terug naar Moyeni. Van daar ging het dan verder naar Numbi. Sarah probeerde voor het eerst de Afrikaanse wegen uit. Links rijden ging vlot, hobbels vermijden iets minder. Oefening baart kunst zeker? Een dik uur later kwamen we op de bestemming aan. De meisjes van Numbi maakten enthousiast hun opwachting. Samen met de groep kinderen waarvoor ze verantwoordelijk zijn toonden ze ons enkele spelen. We startten met een begroetingsspel, iets met klappen en dansen. We hadden direct door dat het Afrikaans ritme niet in ons bloed zit. Vlaggenstok en dikke bertha sloten meer aan bij onze capaciteiten.

Na de spelletjes was het tijd voor de performance van de groep. We genoten met volle teugen van de mooie stemmen, afgewisseld met een voorstelling ritmisch klappen en Afrikaanse dans in typische outfit. Een gedicht en afsluitende groet later was Ilona helemaal klaar om haar haar te laten invlechten. De anderen mochten aanschuiven voor een bordje milliepap gecombineerd met vis. Eerlijk? Het was al iets lekkerder. De zon zakte een beetje verder naar beneden en het werd ons wat te heet onder de voeten. De koplampen van ons bakkie werkten namelijk niet. Nog snel een dag en bedankt vertrokken we richting Moyeni. Even nog enkele kinderen thuis afzetten en dan snel verder.

Voila dit was het weer voor vandaag. Vanavond gaan we ons nog doorbrengen in South-African style: chillen met de billen!

Toedoei!

1. Kris Goelen:
    20 juli 2014
    Een heel zinvolle en leuke dag volgens mij. Knap wat jullie daar allemaal doen. Chapeau!