De panoramaroute

20 juli 2014

Zondag rustdag mochten we vandaag letterlijk nemen. We stonden om 08u00 op voor een heerlijk ontbijt met pistoleetjes. Daarna was het tijd om een beetje de toerist uit te hangen. Op onze planning: het volgen van de Panoramaroute waarbij je kan stoppen om enkele pareltjes van de Zuid-Afrikaanse natuur te bewonderen.

Halte 1: Low Creek Falls

Een watervalletje gelegen in een jungleachtige omgeving.

Halte 2: Mac Mac Falls

Nog een watervalletje, maar deze keer van bovenuit bekeken.

Halte 3: Graskop

In dit dorpje lasten we een middagpauze in. We gingen op strooptocht in de beste chocolaterie van Zuid-Afrika vervaardigd uit echte Belgische chocolade. Ja ja, de chocolade voor de 200gram pralines die we kochten worden ingevoerd vanuit België. Merk: Callebaut. Nadat we de chocolatier wat leger maakten, gingen we op postzegelstrooptocht om kaartjes te versturen naar het thuisfront. Gelukkig vonden we snel 48 postzegels. Na deze inspanningen was het tijd om een bezoek te brengen aan Harries Pancakes. Met heerlijk hartige pannenkoeken vulden we onze magen om opnieuw op weg te gaan.

Halte 4: Gods Raam

Wauw wat een view over de vallei!

Halte 5: Pothols

In het lijstje van mooiste plekken op aarde staat dit bij ons beiden duidelijk in de top 10. In de rosten zijn holtes ontstaan door het samenvloeien van de blijde en de trieste rivier hierdoor werd er een knap staaltje natuurlijke kracht zichtbaar.

Halte 6: Ronddavels

Eerlijk? Ook deze natuurlijke schoonheden komt in onze top 10 terecht (ook al lijken de bergen een beetje op vrouwelijke rondingen). Omdat deze plek zo prachtig was vonden we het tijd voor een ware fotoshoot. Iedereen apart, iedereen met iedereen en enkele gezamenlijke foto's konden niet ontbreken.

Ondertussen was het al 16u00 en moesten we weer huiswaarts keren. Jammer want het was echt een fijne, ontspannende dag. We kunnen er weer tegenaan voor morgen!

Oh ja: vandaag een iets kortere blog, maar soms zeggen foto's meer dan woorden. We verwijzen jullie graag naar daar door.

Miauwkes

Ruth en Sarah

ps.: er waren leuke souvenirshops onderweg ...