Een nieuwe schoolweek

21 juli 2014 - Witrivier, Zuid-Afrika

Maaandagmorgen, de meest geliefde ochtend bij iedereen hier.

Na genoten te hebben van een zalig weekend was het vandaag weer werkendag. We vertrokken vroeg naar het schooltje. Spijtig genoeg zonder onze vaste chauffeur Hilke want zij voelde zich niet zo goed. Anne-Marie bracht ons en we konden na een uurtje vaststellen dat er 12 kindjes waren in onze klas. De vakantie is dus echt gedaan. Toen de kindjes de klas binnenkwamen verschoten ze duidelijk van de veranderingen die we hadden aangebracht.

Nadat de pauze gingen we echt van start. We namen elk een hoekje voor onze rekening: Sarah ging voorlezen in de kring, Ilona hielp de kindjes met schrijven en kleuren in de knutselhoek en Ruth speelde met de blokken op de mat. De kindjes vonden het doorschuifsysteem nog wat moeilijk en wilden het liefst met de blokken spelen maar ze hebben toch allemaal goed de hoeken doorlopen. Na al dat werken was het tijd voor vrij spel en eten. Wij trokken ons terug in de office en begonnen met het sorteren van de kleedjes die daar nog lagen. Een mooie bezigheid voor de daaropvolgende 3 uur. Als de rust er voor de kindjes opzat ging Sarah met de leerkracht praten over hetgeen zij graag zou leren van ons en wat ze nog moeilijk vond. Hieruit zijn een aantal thema's gekomen die we de komende weken gaan behandelen. Ook gaan we haar leren hoe ze een les moet voorbereiden en inplannen in een weekschema. We laten de standaard schema's wel achterwegen want de leerkrachten onder ons weten dat dit heel afschrikwekkend is.

Daarna ruimden we de office wat op en wachtten we op Anne-Marie die ons kwam oppikken. Ze was 3 kwartier later dan afgesproken, op zijn Afrikaans dus :p

Nu gaan we onze kaartjes schrijven en dan op tijd in ons bedje want morgen is het weer vroeg dag.

Geniet daar in België nog van de Nationale feestdag-avond en morgen allemaal goed werken!

Sarah en Ruth